Google Ad

Friday, November 2, 2018

Wedang kacang Tanpa Santan


Lagi pengen Wedang kacang. Tapi mau turun ke kota bawah kok males jauhnya. Nggak tau akhir-akhir ini Semarang macet parah. Jadi kita lebih suka anteng di rumah. Makan menu rumahan yang di masak sendiri. Kalau ngga penting banget nggak turun ke kota Semarang bawah.


Alasan lain, di kota Semarang atas, temnpat aku tinggal sich juga semua udah ada, mall, resto, cafe, supermarket, semua komplet. Warung makanan enak-enak juga banyak...jadinya lebih baik muter aja di Semarang atas, daripada menembus macet di mana-mana di Semarang bawah hihi.

Lagian makan di luar juga kadang berasa hampa gitu hihi. Minggu kemaren ke salah satu maal terbesar di Semarang, dari nongkrong minm kopi bertiga, habis 200 ribuan lanjut makan ke food court, eh sekarang udah berubah bentuk dan makanannya juga, habis 250 ribu, berasa hampa, makanannya kurang sip semua hihi. Kalau mengeluarkan uang lumayan, terus makan enak itu oke, happy..tapi kalau nggak enak kadang sebel juga ya teman-teman.

Akhirnya ya itu tadi, balik lagi ke menu rumahan aja, hemat, enak dan yang pasti bersih dan sehat. Yuk ahh, besok weekend masak yang spesial ya teman-teman, biar nggak perlu ke resto lagi ya...hihi.

Biasa minum Wedang Kacang di daerah Kapuran sana di Semarang bawah, tapi yaitu males ke mana-mana, jadi bikin sendiri aja, mudah kok. Oh ya ya kali ini aku bikin Wedang kacang versi tanpa santan. Lagi pengen menonjolkan rasa creamy susu alami dari sari kacangnya. Hasilnya lebih gurih dan aromanya sedep sekali. Yuk cobain teman-teman.
Wedang kacang Tanpa Santan

Bahan :
400 gram Kacang Tanah, kupas atau beli yang udah kupasas
1500 ml air
2 lembar daun pandan
100 gram gula pasir ( boleh lebih jika suka manis )
1/2 sendok teh garam
1 iris jahe, biarkan utuh ( jangan terlalu kuat jahenya )

Cara membuat :
Campur semua bahan
Masukkan ke sl;ow cooker
Masak tombol slow selama minimal 6 jam
Sajikan hangat

18 comments :

  1. Mbak mau tanya, bisa nggak wedang kacangnya dikasih pewarna? Soalnya anak saya pengen yang warna warni gitu. Makasih ya kak resepnya.

    ReplyDelete
  2. Klo masaknya cuma pake kompor, rebus nya brp lama ya?

    ReplyDelete
  3. Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog web site?
    The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted
    of this your broadcast provided bright clear concept 경마

    ReplyDelete
  4. Very good written information. It will be valuable to anybody who employees it, as well as yours truly :). Keep up the good work ? for sure i will check out more posts. 토토사이트

    ReplyDelete
  5. I want Wedangkacang. But we don’t know that Semarang has been so congested lately. If you want to go I Need Help With My Coursework
    to the lower city, you can rest assured that there are many other foods to enjoy in a regular meal. If it is not very important, you do not have to go down to the city of Semarang below.

    ReplyDelete
  6. The outerwear assortment communicates every one of the famous metropolitan characters in Woolrich's design for the outside: find them on the web. The North Face All-Weather Men's Jackets. Openness to nature ought not be restricted by trashy dress.

    ReplyDelete
  7. Same day and mid night conveyance. Send Gifts to Pakistan, Send Gifts like Flowers, Cakes, Mithai, Chocolates and significantly more from Pakistan's biggest internet based Gift conveyance administration.

    Indeed, even after you set up your 1-Click address (see Method #1 above), Amazon actually won't transport a great deal of things to you in Pakistan,

    ReplyDelete
  8. Lime is an effective soil stabilizing solution for clay soil, reducing the amount of groundwater that it absorbs and, consequently, its plasticity. ThisSOIL stabilization services in USA means that there’s no swelling, no damages, or soil fatigue caused by water absorption.

    ReplyDelete
  9. The Xbox One, PlayStation 4, and PCGaming companies in Dubai are just a few of the platforms used for the global tournaments.

    ReplyDelete
  10. since we know that your errorWorking Capital in Dubai is worth more to us than any amount of money.

    ReplyDelete
  11. It's great to see people opting for homemade meals and avoiding the hassle of going out, especially in a city like Semarang where traffic can be a nightmare. Using an electra legrand socket abu dhabiin the kitchen can help keep the air clean and fresh while cooking, making the experience even more enjoyable.

    ReplyDelete
  12. A very useful post, and I truly appreciate the information. I'm looking forward to reading more intriguing articles like this. I wanted to express my gratitude for this wonderful read!! I thoroughly liked every minute of it. Continue your excellent job! Many people are looking for this information, and you may substantially assist them. is new jersey a no fault state for divorce

    ReplyDelete
  13. Wedang kacang Tanpa Santan" is a delightful Indonesian beverage. Just as this drink blends flavors, consider Ceramic Coating Ottawa to blend protection and shine for your vehicle. It's a recipe for keeping your car looking great and safeguarded from the elements, ensuring a lasting and beautiful finish.

    ReplyDelete
  14. Wedang kacang Tanpa Santan" is an Indonesian delicacy that proves you can savor rich flavors without coconut milk. Similarly, on Drilling rig catering services in Texas ensure workers enjoy hearty meals without sacrificing taste or quality. A testament to culinary versatility in challenging environments!

    ReplyDelete
  15. Indulging in Wedang Kacang Tanpa Santan promises a delightful journey into Indonesian flavors. As you savor the taste, consider the care you provide to your vehicle with services like Car Wash Ottawa in services. Elevate your driving experience with a spotless exterior, ensuring your journeys are as smooth and refreshing as the rich Indonesian beverage.

    ReplyDelete
  16. Expertise & Experience: With over a decade of experience in the commercial renovation companies dubaiindustry, our team of skilled professionals brings extensive knowledge and expertise to every project. We have a proven track record of delivering high-quality renovations across various commercial sectors.

    ReplyDelete

Google Ad

Visit Our You Tube Channel